
This week was our final week for modal verbs, the older kids were not in class long enough to get through a significant amount of lessons. When Kaine was here he was able to complete an exercise that wrote rules for social engagement in Korea. The girls spent most of the lesson time putting what we had learnt into practice. The wrote rules for certain public spaces using modal verbs. I wrote them problems and the girls gave suggestions on how to solve them using modal verbs. Finally today we did a job exercise where an application must be submitted by a person and modal verbs were used to describe the role. We should have been speaking at the end of the lesson today but we didnt have enough time because the girls work was a lot slower than I thought
Despite this I think they have mostly grasped the concept of modal verbs and their use at an intermediate level.
이번주는 조동사 수업의 마지막 주였습니다. 두현이 보경이 등은 각자의 학업으로 충분히 수업에 참석하지 못한 부분이 있지만 두현이같은 경우에는 한국에서 사회 참여 규칙을 쓰는 연습을 마칠 수 있었다. 소녀들은 우리가 배운 것을 연습하는데 대부분의 시간을 보냈다. 조동사를 사용하여 특정 공공 공간에 대한 규칙을 작성했다. 나는 그들에게 문제를 주었고 소녀들은 조동사를 사용하여 문제를 해결하는 방법을 이야기 해야 했습니다. 마지막으로 오늘 우리는 어떤 사람이 신청서를 제출해야 하는 직업연습을 했고, 그 역할을 설명하는 데 모달동사가 사용되었다. 우리는 오늘 수업이 끝날 때 말을 했어야 했는데, 그 민하와 유진이가 생각보다 좀 더딘 작업을 했기 때문에 충분한 시간이 없었다. 그럼에도 불구하고 나는 그들이 주로 조동사의 개념과 중간 수준에서 그들의 사용을 이해했다고 생각한다.
덕규는 매일 15개의 단어를 암기하고 시험을 치루고 있습니다. 오늘은 14개의 단어를 맞추고 아쉽게 한개 단어를 틀렸네요. 이상입니다.